مراسم گرامیداشت روز دانشجو برگزار شد.

مراسم گرامیداشت روز دانشجو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه  مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور مسئولین و دانشجویان در سالن آمفی تئاتر شهدای خوشنام دانشگاه برگزار شد.

دکتر مرادی رئیس دانشگاه در این مراسم ضمن تبریک روز دانشجو به دانشجویان و خانوده های آنها اظهار داشت: در درجه اول باید این روز را به خانواده های محترم شما تبریک گفت، زیرا آنها بوده اند که با حمایت ها و راهنمایی های درست خود شما را در مسیر درست طلب علم قرار داده اند.

وی افزود: یکی از شاخصه های مهم دانشجو استکبار ستیزی است و اگر دانشجویی بخواهد این روز را جشن بگیرد و خود را دانشجوی واقعی بداند باید این شاخصه را در سطوح مختلف درک و اجرا نماید.

دکتر مرادی ادامه داد: اگر بخواهیم استکبار ستیزی را برای دانشجویان در سطح دانشگاه مطرح کنیم، مطالبه های دانشجویان در بخش های آموزشی، رفاهی، تغذیه و دیگر مطالبه ها را میتوان به نوعی استکبار ستیزی نامید.

رئیس دانشگاه گفت: در بخش برون دانشگاهی که شامل سطح ملی و بین المللی می شود نیز دانشجویان می توانند با مطالبه از دولت در سطح ملی و واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در سطح بین المللی وظیفه استکبار ستیزی خود را انجام دهند.

دکتر مرادی در خصوص تشکل های دانشجویی نیز اظهار داشت: فعالین دانشجویی بازوان اصلی دانشگاه هستند که می توانند با فعالیت و مطالبه های خود کیفیت آموزش و پژوهش را در دانشگاه تحت تاثیر مثبت قرار دهند.

رئیس دانشگاه ادامه داد: دانشجو باید در دانشگاه در کنار علم و دانش، مهارت نیز بیاموزد تا وقتی وارد اجتماع شد بتواند بعنوان یک فرد موثر ایفای نقش نماید ,و خانواده در اینجا نقش مهمی دارد.

دکتر مرادی رئیس دانشگاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سه شهید روز دانشجو و 13 دانشجوی شهید دانشگاه در هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: این دانشگاه با فعالیت دانشجویان جایگاه خود را پیدا خواهد کرد.

وی در پایان با بیان اینکه دانشگاه ساختار کارآفرینی، آزمایشگاهی، مزارع آموزشی و پژوهشی و همچنین پژوهشکده های فعال و بروزی دارد از دانشجویان دعوت کرد تا در زمان تحصیل خود در دانشگاه از این امکانات به نحو احسنت استفاده کنند.

در ادامه مهندس قلی زاده کارآفرین برتر کشوری  پیرامون کارآفرینی و حوزه ی اشتغال کشاورزی  دانشجویان را با تجربیات ملی و بین اللملی خود آشنا نمودند.

شایان ذکر است، در این مراسم نمایندگان انجمن ها و تشکل های دانشجویی نیز دغدغه ها و مطالبه های دانشجویی خود را مطرح کردند و در پایان این مراسم از دانشجویان برتر آموزشی، فعالین فرهنگی، انجمن های علمی، تشکل ها ، پژوهشگر و کارآفرین برتر تقدیر شد.